Publiczna Szkoła Podstawowa im. Papieża Jana Pawła II z Publicznym Przedszkolem w Młynarzach
Procedura przyjmowania uczniów do świetlicy szkolnej
P R O C E D U R A
P R Z Y J M O W A N I A U C Z N I Ó W D O Ś W I E T L I C Y S Z K O L N E J
w Publicznej Szkoły Podstawowej im. Papieża Jana Pawła II w Młynarzach
1. Przyjęcie dziecka do świetlicy poprzedzają następujące czynności:
1) wypełnienie przez rodzica/opiekuna prawnego Karty zgłoszenia dziecka do świetlicy szkolnej, które dostępne są na stronie internetowej szkoły lub u nauczycielek świetlicy;
2) złożenie wypełnionej Karty zgłoszenia dziecka do świetlicy szkolnej do nauczycielek świetlicy lub dyrektora szkoły w terminie do 7 września danego roku szkolnego;
3) rozpatrzenie wniosku przez komisję kwalifikacyjną w składzie:
a) dyrektor szkoły,
b) pedagog szkolny,
c) nauczyciel świetlicy.
4) sporządzenie listy uczniów przyjętych do świetlicy szkolnej.
2. W pierwszej kolejności do świetlicy przyjmowani są uczniowie, którzy pozostają w szkole dłużej ze względu na organizację odwozu.
3. W następnej kolejności i w miarę wolnych miejsc przyjmowani są:
1) uczniowie klas I-III, których rodzice/opiekunowie prawni pracują zawodowo (konieczne wypełnienie Oświadczenia rodziców);
2) uczniowie z rodzin niepełnych lub niedostosowanych społecznie;
3) uczniowie klas IV-VIII, których rodzice/opiekunowie prawni pracują zawodowo (konieczne wypełnienie Oświadczenia rodziców);
4) uczniowie, którzy wymagają opieki z powodu nagłej nieobecności nauczyciela.
4. W świetlicy tworzona jest grupa wychowawcza nieprzekraczająca 25 wychowanków. Grupą opiekuje się jeden wychowawca.
5. Rezygnację z miejsca w świetlicy rodzic/opiekun prawny zobowiązany jest zgłosić na piśmie do nauczyciela świetlicy.
6. Rodzic ma prawo do odwołania się od negatywnej decyzji o przyjęciu dziecka do świetlicy do organu prowadzącego szkołę za pośrednictwem dyrektora.
7. W sprawach nieuregulowanych niniejszą procedurą o przyjęciu dziecka do świetlicy decyduje dyrektor.