Publiczna Szkoła Podstawowa im. Papieża Jana Pawła II z Publicznym Przedszkolem w Młynarzach

Procedura przyjmowania uczniów do świetlicy szkolnej

P R O C E D U R A    
P R Z Y J M O W A N I A      U C Z N I Ó W     D O     Ś W I E T L I C Y    S Z K O L N E J

w Publicznej Szkoły Podstawowej im. Papieża Jana Pawła II w Młynarzach

 

1. Przyjęcie dziecka do świetlicy poprzedzają następujące czynności:

1) wypełnienie przez rodzica/opiekuna prawnego Karty zgłoszenia dziecka do świetlicy szkolnej, które dostępne są na stronie internetowej szkoły lub u nauczycielek świetlicy;

2) złożenie wypełnionej Karty zgłoszenia dziecka do świetlicy szkolnej do nauczycielek świetlicy lub dyrektora szkoły w terminie do 7 września danego roku szkolnego;

3) rozpatrzenie wniosku przez komisję kwalifikacyjną w składzie:

a) dyrektor szkoły,

b) pedagog szkolny,

c) nauczyciel świetlicy.

4) sporządzenie listy uczniów przyjętych do świetlicy szkolnej.

2. W pierwszej kolejności do świetlicy przyjmowani są uczniowie, którzy pozostają w szkole dłużej ze względu na organizację odwozu.

3. W następnej kolejności i w miarę wolnych miejsc przyjmowani są:

1) uczniowie klas I-III, których rodzice/opiekunowie prawni pracują zawodowo (konieczne wypełnienie Oświadczenia rodziców);

2) uczniowie z rodzin niepełnych lub niedostosowanych społecznie;

3) uczniowie klas IV-VIII, których rodzice/opiekunowie prawni pracują zawodowo (konieczne wypełnienie Oświadczenia rodziców);

4) uczniowie, którzy wymagają opieki z powodu nagłej nieobecności nauczyciela.

4. W świetlicy tworzona jest grupa wychowawcza nieprzekraczająca 25 wychowanków. Grupą opiekuje się jeden wychowawca.

5. Rezygnację z miejsca w świetlicy rodzic/opiekun prawny zobowiązany jest zgłosić na piśmie do nauczyciela świetlicy.

6. Rodzic ma prawo do odwołania się od negatywnej decyzji o przyjęciu dziecka do świetlicy do organu prowadzącego szkołę za pośrednictwem dyrektora.

7. W sprawach nieuregulowanych niniejszą procedurą o przyjęciu dziecka do świetlicy decyduje dyrektor.