Publiczna Szkoła Podstawowa im. Papieża Jana Pawła II z Publicznym Przedszkolem w Młynarzach

Regulamin stołówki

Regulamin stołówki szkolnej
w Publicznej Szkole Podstawowej im. Papieża Jana Pawła II w Młynarzach

 

Podstawa prawna:

- art. 106 ustawy z 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2021 r. poz. 1082, z 2022 r. poz. 655, 1079, 1116, 1383).

1. Postanowienia ogólne

1. Stołówka jest miejscem spożywania posiłków przygotowanych przez pracowników kuchni szkolnej dla osób uprawnionych do korzystania ze stołówki.
2. Posiłki wydawane są w czasie trwania zajęć dydaktyczno-wychowawczych podczas trzech przerw obiadowych.
3. Postanowienia niniejszego regulaminu, aktualny jadłospis, ogłoszenia dotyczące stołówki szkolnej wywieszone są na tablicy informacyjnej w świetlicy szkolnej oraz na stronie internetowej szkoły.

2. Uprawnienia do korzystania ze stołówki

Do korzystania z posiłków w stołówce szkolnej uprawnieni są:

       1) uczniowie szkoły wnoszący opłaty indywidualne,
       2) uczniowie szkoły, których dożywianie jest finansowane na podstawie decyzji, przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Młynarzach.

3. Ustalanie wysokości opłat za posiłki

1. Ustalone wysokości opłat za posiłki w stołówce szkolnej:

       1) opłata za jeden posiłek dla ucznia – 3,00 zł.

2. Wysokość opłaty za posiłki w stołówce szkolnej określa dyrektor w porozumieniu z organem prowadzącym szkołę.
3. Opłaty za korzystanie przez ucznia z posiłków w stołówce szkolnej ustalane są w wysokości kosztów produktów wykorzystanych do przygotowania posiłku.
4. Inne osoby, korzystające z posiłków w stołówce szkolnej za zgodą dyrektora, ponoszą pełne koszty uwzględniające koszty wykorzystanych produktów oraz koszty utrzymania stołówki szkolnej, w tym koszty wynagrodzeń i pochodnych pracowników zatrudnionych w stołówce szkolnej.
5. W sytuacjach wzrostu kosztu produktów w trakcie roku szkolnego dopuszcza się możliwość zmiany odpłatności, po poinformowaniu korzystających ze stołówki z co najmniej miesięcznym wyprzedzeniem.

4. Wnoszenie opłat za posiłki

1. Opłaty za obiady w danym miesiącu przyjmuje intendentka od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 – 15:00.
2. Opłatę wnosi się za cały miesiąc z góry, do 15 dnia każdego miesiąca.
3. W przypadku nieuzasadnionego nieuregulowania opłaty do wyznaczonego terminu, uczniowie zalegający z opłatami nie będą korzystać z wyżywienia.

5. Zwroty za niewykorzystane obiady

1. W przypadku nieobecności ucznia w szkole opłata za żywienie podlega zwrotowi za niewykorzystane posiłki. Zwrot nadpłaconej kwoty dokonywany jest w formie odpisu w następnym miesiącu, z zastrzeżeniem § 5. pkt. 2.
2. W przypadku nieobecności ucznia szkole opłaty za żywienie nie pobiera się pod warunkiem, że rodzic /opiekun prawny poinformuje osobiście lub telefonicznie intendenta o nieobecności dziecka i przewidywanym czasie jej trwania najpóźniej w dniu poprzedzającym nieobecność dziecka do godz. 15:00. W przypadku niezgłoszenia nieobecności rodzic ponosi koszt żywienia za pierwszy dzień nieobecności dziecka.
3. Rozliczenia i zwrotu opłat za niewykorzystane posiłki w czerwcu dokonuje się najpóźniej do 30 czerwca danego roku.

6. Zasady zachowania na stołówce

1. Uczeń zobowiązany jest przed posiłkiem umyć ręce i przestrzegać regulaminu stołówki dotyczącego przepisów bhp.
2. W stołówce obowiązuje cisza.
3. Podczas spożywania posiłków obowiązują zasady kulturalnego zachowania.
4. Naczynia po spożyciu posiłku mają być odstawione w wyznaczonym miejscu.
5. Za szkody spowodowane w stołówce odpowiada uczeń, a finansowo jego rodzice.
6. Nad bezpieczeństwem uczniów przybywających w czasie obiadu w stołówce szkolnej czuwają dyżurujący wg grafiku dyżurów nauczyciele.
7. W przypadku nierespektowania wyżej wymienionych zasad zachowania poinformowany zostanie wychowawca klasy i za jego pośrednictwem rodzice ucznia.
8. Za rażące naruszenie regulaminu stołówki uczeń może zostać skreślony z listy korzystających z obiadów w stołówce szkolnej.

7. Postanowienia końcowe

1. O wszystkich sprawach związanych z organizacją pracy stołówki decyduje dyrektor.
2. Wszelkich zmian w niniejszym regulaminie dokonuje dyrektor w postaci pisemnego aneksu.
3. Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 września 2022 r.